התכניות פותחו במטרה להגדיל את המוטיבציה החברתית והלימודית בקרב תלמידי בית הספר. תכניות אלו נותנות מענה לתלמידים הזקוקים לסיוע במיומנות קריאה וכתיבה, מחזקות ומעודדות בני נוער לעשיה חברתית ונותנות להם כלים מנהיגותיים להווה ולעתיד.

מי אנחנו?

עמותת "אח בוגר אחות בוגרת ישראל" (ע"ר) פועלת משנת 2003 במטרה להעניק לילדים/ות נוער וצעירים/ות במצבי סיכון ומצוקה מענה מקצועי ואישי, אשר שם אותם במרכז ומאפשר להם התפתחות תקינה לתוך בגרות נורמטיבית. פעילות העמותה מבוססת על הצמדת מנטור מתנדב לילדים, בני נוער וצעירים על מנת לשמש להם מודל לחיקוי, לאפשר להם לממש את הפוטנציאל הגלום בהם ולהעניק להם תחושת ביטחון וערך עצמי. האימפקט של תכנית זו תלווה את המוטבים לאורך כל חייהם.

עמותת אח בוגר אחות בוגרת אושרה במערכת גפ"ן החדשה של משרד החינוך לשנת תשפ"ג בקטגוריית ילדים ונוער בסיכון עם 5 תכניות לבתי ספר יסודיים ותיכונים:

תכניות לבתי ספר יסודיים

התכנית מקדמת שיח משותף חוצה מגזרים של נוער וילדים סביב מעורבות חברתית. במסגרת התכנית ילדים עם פערים לימודיים ו/או במצבי סיכון מקבלים חונכות לימודית ע"ב שבועי ע"י בני נוער שמשתתפים בהכשרות קבוצתיות.

תכנית המספקת לתלמידים ביסודי/חטיבת הביניים תגבור לימודי ומענה חברתי מעצים, על ידי חונכות אישית על בסיס
שבועי. התכנית תומכת בתהליכי הלמידה וההשתלבות החברתית של תלמידים בסיכון ו/או עם מוגבלות ו/או לקויות למידה
ו/או קשיים לימודיים/רגשיים חברתיים. החונכים מהווים אוזן קשבת, מסייעים בשיעורי בית, למידה למבחנים, ביצירת
חווית למידה חיובית. החונכים הם בני נוער מחויבים שעברו תהליכי מיון ומשתתפים בהכשרות קבועות. המתנדבים מלווים על ידי רכז.ת
 שמבצע.ת בקרה ושיח שוטף עם הצוות החינוכי. החונכות במתכונת אישית, ובנוסף
מתקיימים מפגשי גיבוש קבוצתיים. הפעילות מקדמת את הילדים בפן הלימודי, החברתי והרגשי ומאפשרת להם לראות את
בית-הספר כמקום חיובי בו הם יכולים להצליח.

תכנית המספקת לתלמידים על רצף הסיכון ו/או עם מוגבלות תגבור לימודי ומענה חברתי מעצים על ידי חונכות אישית והצבת מודל לחיקוי. התכנית מספקת לתלמידים תגבור לימודי ומענה חברתי מעצים, על ידי חונכות אישית והצבת מודל לחיקוי. התלמידים
מקבלים תמיכה בתהליכי הלמידה וההשתלבות החברתית שלהם באמצעות חונכים המהווים מודל לחיקוי. החונכים מסייעים
בשיעורי בית ולמידה למבחנים, תוך קיום שיח אישי מעצים השם דגש על כישוריו של התלמיד ויכולותיו. החונכים הם בני
נוער מחויבים שעברו תהליכי מיון  ומשתתפים בהכשרות קבועות. התכנית מלווה על ידי רכז.ת המלווה את המתנדבים,
ומבצע.ת בקרה ושיח שוטף עם הצוות החינוכי. החונכות במתכונת אישית, ובנוסף מתקיימים מפגשי גיבוש קבוצתיים.
הפעילות מקדמת את התלמידים בפן הלימודי, החברתי והרגשי, מונעת את תופעת הנשירה ומפוגגת בדידות. התהליך מאפשר
לתלמידים לראות את בי"ס כמקום חיובי בו הם יכולים להצליח, חברתית ו/או לימודית. ת.

תכניות לחטיבות התיכון

תכנית המספקת העשרה, העצמה ומקדמת מצוינות בקרב בני נוער אשר מהווים חונכים ומודל חיקוי לילדים הזקוקים לכך. בני הנוער משתתפים בהכשרות קבוצתיות המעניקות להם כלים מנהיגותיים וגיבוש קבוצתי.

תכנית המספקת העשרה, התפתחות אישית וכישורי מנהיגות לבני נוער אשר מהווים חונכים ומודל חיקוי לילדים הזקוקים לכך, תוך קבלת כלים מנהיגותיים בהכשרות קבוצתיות

מודל העבודה:

מטרת התכניות

התכניות פותחו לפיתוח כישורים, חברתיים, מנהיגותיים ורגשיים בקרב ילדים ובני נוער וכדי לצמצם פערים לימודיים וחברתיים שהתרחבו, בין השאר בתקופת הקורונה. מספר תכניות הופעלו במסגרת פיילוט שנערך בשנת הלימודים הקודמת בהצלחה רבה. צוותי ההוראה, הילדים והנוער שהשתתפו בתכנית דיווחו על ירידה בחרדה מטקסט כתוב, וכן, עליה בביטחון העצמי וברצון של בני נוער להתנדב ולהאמין שיש להם מה לתרום לאחר.

קהל היעד: בני ובנות נוער בכיתות י'-י"ב שיבחרו ע"י הצוות המקצועי של בית-הספר ומוכנים להתחייב לתהליך שנתי לתהליך חניכה של ילדים וילדות בכיתות א'-ו'.

למידע נוסף השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם